Varukorg Minimera varukorgen
SEK SEK EUR EUR |
Rabatt | - EUR | - SEK |
Summa | EUR | SEK |
Frakt | EUR | SEK |
Moms | EUR | SEK |
Totalt | EUR | SEK |
En ny global standard för kundkontaktcenter publicerades 2017. Den internationella standarden SS-EN ISO 18295 är fastställd som svensk standard, och är även översatt till svenska. Syftet med standarden är att kvalitetssäkra mötet mellan kund och kundkontaktcenter, genom att ställa krav på både uppdragsgivare och kundkontaktcenter. Standarden berör alla som på något sätt bedriver kundkommunikation på distans i form av kundservice, telemarketing, support eller informationstjänster.
SIS/TK 503 har varit en drivande part i arbetet med den nya standarden och har under arbetets gång bidragit med viktig input utifrån både kundkontaktcenter-, uppdragsgivar- och kundperspektiv.
Bara för att standarden är publicerad betyder det inte att gruppens arbete upphör. Förutom att marknadsföra själva standarden jobbar vi även aktivt med att möjliggöra för certifiering mot standarden för både kundkontaktcenter och uppdragsgivare.
Det är alltså inte för sent för dig som vill engagera dig i arbetet med att skapa ökad kvalitet i mötet mellan kundkontaktcenter och kund.
Jag vill gärna veta mer om kommitténs arbete.
Har du frågor eller vill veta mer om SIS standardiseringsverksamhet? Kontakta gärna oss.
Mia Lindberg
Projektledare
mia.lindberg@sis.se
Amanda Gidlund
Projektkoordinator
amanda.gidlund@sis.se
Tina Wahlroth
Ordförande
Föreningen Kontakta Sverige